Лиза Нилсон смята хартията за идеален материал за творчески маневри и я предпочита за своите творби. За всяка от тях Лиза е отделила месеци търпелив труд. Собственоръчно Лиза прави и дървените кутии, в които са разположени хартиените образи.
Тези творби са направени от японска хартия от черница и позлатени ръбове на стари книги. Конструирани са чрез вид навиване и оформяне на ивици хартия, наречено квилинг. За пръв път квилингът е използван от ренесансовите монахини и монаси, които използвали за художествени цели позлатените ръбове на износени библии, и по-късно през 18 век от богати дами, които си запълвали твърде многото свободно време с изкуство. Квилингът изглежда изключително подходящ за изобразяване на плътно вгънатия и любовно потаен пейзаж на човешкото тяло в напречно сечение.
Детайл от “Корем” – напречно сечение на гръбначен стълб, със златист прешлен.
Детайл от “Гърди”, показващ раменната кост и мускулите на мишницата.
Детайл от “Глава 1”, който показва синусите.
Детайл от “Глава 2” – напречно сечение на мозъка.
Това е напречно сечение на глава на нивото на очите, в естествен размер.
Красивата бяла лента, която води от всяко око до мозъка, е очният нерв.
Това е коронално сечение на женски торс.
Това е напречно сечение през гръдния кош, в естествен размер. Сърцето е оградено от белите дробове, а те – от ребрата. Ярката бяла точка в средата на златистия прешлен е гръбначният мозък.
Срединно сагитално сечение на глава и гърди.
Коронално сечение на мъжки торс.